2009-01-11

Vår nye salafist skanderar Hezbollah! Hamas! Slå tillbaks!

Var inne på herr Omars blogg idag och fick se att han lägger ner bloggen till förmån för hemsidan. Det utlovas långa och genom arbetade artiklar om olika andliga och politiska ämnen. Några exempel på planerade titlar som väl bekräftar mannens islamistsympatier och Khomeinivurm; "Iran visar vägen", "Panislamisk union i en multipolär världsordning", "Khomeini - mystiker, poet, revolutionär".

Så berättar han entusiastiskt om lördagens anti-israeliska demonstration. Han berättar; -"Israels flagga brändes utanför ambassaden. Jag var med i kretsan av brännare. Jag trampade också på resterna. Det kändes bra (kanske vi skulle samlas några och elda upp koranen som en symbolisk handling mot allt det förtryck som har emanerat ur denna perfida bok). Skor hölls upp som en hyllning till hjälten Muntadha Az-Zaidi i Irak som kastade sin sko på terroristen George Bush. (utan Bush krossande av den sekulära förtryckande saddamregimen hade islam och sharian knappast haft samma förutsättningar som den har i dagens Irak). Skon har blivit en global frihetssymbol. Medan vi brände flaggan ropade vi "Allahu akbar!" och alla stämde in - muslimer såväl som icke-muslimer. Det var upplyftande att se så många blonda och blåögda ungdomar som ropade "Allahu akbar!" med oss." Jo de användbara idioterna inom vänstern och de gröna äro mångtaliga!

Han skriver vidare; - "Andreas Malm höll ett gripande tal. Många grät. Vi klappade händerna och skanderade "Fortsätt kampen! Befria Palestina!" Jag och mina vänner från Uppsala ropade "Hezbollah! Hamas! Slå tillbaks!. Över folkhavet vajade Hamas- och Hezbollaflaggor. Man vågar nu öppet ta ställning för dessa befrielserörelser. Även inom det politiska etablissimanget. Jag bedömer att stödet kommer att öka snabbt under den närmsta tiden." Tyvärr har han nog rätt, till och med jag som bestämt hävdar att det är Hamas som bär skulden till de som nu dött i Gaza börjar att må illa av alla de bilder på oskyldiga barn som har skadats och dödats i kriget. Trotts att Israel har haft ett enastående tålamod som sedan tillbakadragandet från Gaza 2005 har tagit emot 6500 missiler och ett flertal självmordsattentat utan militär vedergällning har de redan förlorat mycket PR-mässigt och tappat många många sympatisörer är jag rädd. Då folk i allmänhet ju inte är så insatta i Israel-Palestinafrågan och mer direkt känslomässigt tar intryck av nuet (bomberna och de döda barnen) och inte det som har föregått (missiler och självmordbombare), och ännu mindre har någon större kunskap om Hamas natur och agenda så blir det så. Israel har tyvärr verkligen inte oddsen på sin sida måste jag säga.

M.J

7 kommentarer:

From Sweden with Grief sa...

Det är en hemskt lidande, men ofta har Hamas sitt eget folk som sköld och dessa befinner sig i närheten av vapenförråd och på andra sätt får skydda jihad-kampen. Hamas skyddar inte sina egna, de blir verktyg i kampen för att omvärlden ska avsky israelerna. FN-skolor och FN-ambulanser missbrukas av dessa människor som en del i jihad för islam. I vilken omfattning detta sker vet jag inte, men folk som inte sätter sig in i frågan matas med mediernas bilder. Muslimer är experter på att visa fram sig som offer och skrika om sitt lidande och det är tragiskt att det är en effektiv propagandamaskin för islam och för har mot Israel och väst, främst USA!

Xx sa...

Jo jag vet, jag vet, men det är förbaskat många där ute som inte vet och som bara ser de foton som media dagligen publicerar.

M.J

From Sweden with Grief sa...

Ja, det är bedrövligt!

Din blogg är mycket, mycket bra, och jag hoppas att du kommer att skriva på den länge än. Känn ingen press, jag väntar ofta med spänning på nya inlägg och den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!:)

Anonym sa...

Visst, krig ÄR otrevligt. Det är själva kärnan i begreppet krig.

Vad man i sammanhanget dock måste komma ihåg är att Israel har en självklar rätt att försvara sig från terroristangrepp från Hamas.

Anonym sa...

Och det är svenska skattebetalare som ska hålla herr Omar under armarna.

World traveller sa...

Utvecklingen i Sverige aer skraemmande. Stoed Hamas, Hizbollah, Iran, Muslimska Broedraskapet, Al Qaida m.m. Hur har det kunnat bli saa? Sjaelv skulle jag inte vilja tillhoera en minoritet i ett muslimskt land, det aer en sak som aer saeker.

Anonym sa...

Nu kan man kasta skor .Men varför prova dom inte det på saddam?