2008-11-14

Brev ställt till Sveriges Muslimska Råd och Islamiska Förbundet i Sverige

Islam och islamistövervakaren kommer att idag eller under helgen skicka ut en liten undersökande enkät riktat till Sveriges Muslimska Råd och Islamiska Förbundet i Sverige, om huruvida de är beredda att ta avstånd från sharian´s föreläggande om steningsstraff för bland annat äktenskapsbrytare.

Brevet till Sveriges Muslimska Råd kan ni läsa härunder, det som ivägsändes till Islamiska Förbundet i Sverige innehåller bara en smärre justering.

Hej! Mot bakgrund av Halal-tv debatten och den till programet kopplade diskussionen om stening inom islam, som ju också snabbt kom att aktualiseras genom fallet Aisha Ibrahim Duhulow i Somalia, sänder jag här ut en liten enkät för att ge er möjlighet att redogöra för er ståndpunkt i frågan. Med tanke på att ni i ofta i många olika sammanhang säger er representera Sveriges troende muslimer (i alla fall en stor del av dem) och därmed också islam finner jag detta vara av stort allmänintresse och påkallat just med tanke på straffets barbariska karaktär. Mina frågor är enkla;

* tar ni avstånd från det enligt sharia, islams helig lag föreskrivna straffet om stening för äktenskapsbrytare, sodomister och idkare av utomäktenskaplig sex?

* tar ni avstånd från stening utifrån dessa grunder oavsett var i världen de utdöms och verkställs?

Vore tacksam för ett klarläggande.

MVH/M.J på Islam och islamistövervakaren

9 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till om du får ett svar från dessa. Om du får ett svar går tankarna direkt till Taqiya

Xx sa...

Jo det är klart, om mot all förmodan ett svar inkommer, lär det vara av undflyende natur. Det enklaste för dem är ju givetvis att nonchalera mig, en obetydlig bloggare. Meningen är dock förutom ett svar, att de ska känna sig både granskade och ansatta, att det finns folk som känner deras läror och inte köper allt de säger.

m.j

From Sweden with Grief sa...

Heja på, du är toppen!!

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Jag håller med första kommentaren. Även om dom svarar kan man inte lita på att dom svarar sanningsenligt. Ärligt talat så tror jag bara på dom om dom är uppriktiga som Chärring Awadå var första gången hon fick frågan även om detta svar skulle vara deprimerande.

Anonym sa...

Det finns en massa experter, typ islamforskare, professorer beteendevetare osv. Är säker på att ingen av dessa besitter mina erfarenheter. Seglade på en tanker i böjan på 70-talet. Ombord fanns rn matros från Sudan(Hassan). Båten hade gått med råolja i flera år. Denna resa skulle vi lasta bensin i Trinidad, vilket krävde extra noggrann tankrengöring. Vi jobbade i skift dygnet runt. Jag och Hassan var ett lag, hann bara umgäs med honom den resan. Jag var för ung att få köpa sprit, men det fixade Hassan. Tog några fyllor ihop. Han fyllnade till rejält en gång, när jag sa att nu bryter du mot din pissreligion. Han svarade att det ingen vet har inte hänt. Men om jag skvallrar för dom andra då? -Det finns inga muslimer mer än jag, sä det betyder inget.-Men om jag skvallrar för en muslim jag träffar då?-Då säger jag att du smutskastar mig för att jag är muslim, och då vänds ilskan mot dig. Detta är dagens sanning, så därför får jag rysningar i kroppen när jag ser Måna och andra naiva fårskallar fjäska for skägglurkarna. Dom tänker blåsa oss punkt slut, Blodsven

Anonym sa...

Hej Anonym.

Mina kristna föräldrar/släktingar har växt upp i ett muslimskt land och ser hur männen låter fruarna sitta hemma medans de går och berusar sig och bankar på prostituerade kvinnor (och småpojkar), kvinnor med islamisk bakgrund. Dagen efter sitter de på moskeerna och beklagar att folk har tappat sin islamiska tro. Så gjorde Mohammed så varför ska hans efterföljare göra annorlunda?

Anonym sa...

Lycka till! Men förmodligen blir det inte ett ENDA svar! Det ligger väl inte för deras tro att svara!

Anonym sa...

Det är bara att inse att dessa människor (muslimerna) är totalt körda i huvudet. De är helt enkelt inte rumsrena, och skall därför inte få befinna sig i civiliserade länder.

De är mänsklighetens undergång !

Anonym sa...

Islam er ikke bare en absolutistisk
religion og politisk ideologi. Det er en mental sygdom:
Dødsdom over frafaldne muslimer!
Dødsdom over homoseksuelle
Kvinder uden rettigheder
En muslimsk kvinde kan ikke gifte sig med en ikke-muslim!(Hvem er det der sætter grænser?) osv osv
En dansk imam Abdul Wahit Petersen(Fucking konvertit)blev spurgt om hvad han mente om sharialovgivning,hvortil han svarede at det kunne han ikke tage stilling til. Jeg er jo kun et menneske, sharialovgivning er jo en guddommelig lov!